Кодекс АПИК

Ассоциация Предприятий Индустрии Климата

Признавая свою безусловную ответственность перед  потребителями, партнерами по бизнесу и друг другом, компании, входящие в Ассоциацию Предприятий Индустрии Климата (АПИК), принимают на себя обязательства организовывать и проводить свою деятельность в соответствии со следующими правилами профессионального поведения — Кодексом АПИК:

  1. В своей профессиональной деятельности  ориентироваться на самые высокие стандарты отрасли.
  2. Твердо придерживаться норм деловой этики и принципов честной конкуренции на рынке.
  3. Осуществлять все виды работ только при наличии необходимых лицензий и сертификатов.
  4. Всегда гарантировать потребителям высокое качество предоставляемых услуг, высокий уровень подготовки и технической оснащенности персонала, безопасную и эффективную работу оборудования.
  5. Обеспечивать потребителей полной и достоверной информацией об оказываемых услугах и условиях их предоставления, об устанавливаемом оборудовании, специфике его эксплуатации и обслуживания.
  6. Избегать рекламных действий и заявлений, которые могли бы быть истолкованы как ложные, вводящие потребителя в заблуждение или дискредитирующие конкурентов.
  7. Соблюдение настоящего Кодекса является обязательным для всех климатических компаний, вступающих в АПИК.

Code Of Professional Conduct

This Code of Ethics signifies voluntary recognition by members of the APIC (Association of Professional companies of Industry Climate) of the responsibilities and obligations of professional self-discipline above and beyond the requirements of law. The purpose of the code is to inform the public that NAFA members intend to maintain a high level of ethical behavior and professional performance.

In recognition of their obligations to the public, customers, and the professional companies on the HVAC market in Russia, APIC members have agreed to comply with the following articles of This Code of Professional Conduct:

  1. We will serve our customers with integrity and competence under the highest standards accepted in the Industry.
  2. We will be fair in the competition matters and maintain firm business ethics principles.
  3. We will offer our services and do all the works required by our customers with the full compliance of the local and federal laws and other legal certification and licensing procedures.
  4. We will guarantee our customers with the highest level of quality, knowledge, experience, and safety for using the equipment with the relevant efficiency.
  5. We will supply our customers with complete and relevant information regarding HVAC equipment, our services and specific terms and conditions required for efficient and safe usage of the equipment during its lifetime.
  6. We will be honest, accurate, and forthright in our advertising campaigns in order to avoid any misunderstanding for the customers.
  7. All APIC Members are obliged to comply with this Code of the Professional Conduct.